I Midsommarnatten

Det är midnatt, Midsommarnatt. Fortfarande ljust ute, så underbart… Dagen har varit jättefin och trevlig på alla vis, med traditionsenligt firande hemma i byn med medhavda blommor, pyntning, majstångsresning, sång, dans, fika i det gröna och sedan en tur med traktor och björklövad vagn runt sjön. Gitarren följde med och det blev allsång! Härlig stämning… Vilka finfina grannar vi har!!

image

image

Tänker tillbaka på den här veckan som gått. En vecka med inslag av både sorg och glädje.
I förrgår gick resan ner till Hässelby, till min käre tremännings begravning. Så sorgligt det var.. Kyrkan var välfylld utav nära, kära, många, många vänner, mycket blommor.. Det var så vackert och så skönt att solen strålade som den gjorde just den dagen. Den första
sången som jag sjöng, och som de önskat, var min egen låt ”Så nära”. Det kändes i hjärtat. Just den sången framförde jag på deras bröllop för några år sedan.. Mina tankar går till hans familj, hans fina fru, hans två små barn, hans mor, far, syster, syskonbarn, hans nära vänner..

Igår var det konsertdags i Säters kyrka. Det kändes fantastiskt fint, blev härlig stämning.
Och de som var där var verkligen med
, och verkligen närvarande. Jag valde musiken för stunden, och det blev psalmer, musikal, sommarsånger  och egenkomponerat. Akustiken i kyrkan är enorm, och kan bli svår med en ”rörig” ljudbild, men vaktmästaren lyckades strålande med ljudet. Det var bara att sjunga ut, helt underbart..
image

Nu vill jag önska Er alla en riktigt fin fortsättning i denna ljuva Midsommartid!


Om Åsa

singer/songwriter Jag är sångerska/musiker/låtskrivare, som brinner för det jag arbetar med, sång, musik och människor! Visa alla inlägg av Åsa

Lämna en kommentar